Coornhert in Franse stijl

Afgelopen dinsdag mochten alle derde klassen zich onderdompelen in de Franse taal en cultuur. Een jaarlijks terugkerend fenomeen: een dag lang slepen docenten, native speakers en hun assistenten alle leerlingen mee in een mooi programma met een heus Frans taaldorp. Leerlingen verschenen in kleding die blauw, wit of rood -de kleuren van de Franse vlag- bevatte. Natuurlijk waren er croissantjes, keken de leerlingen een franstalige film en ging er gelukkig veel energie en enthousiasme in het maken van een mooi Frans tijdschrift. De dag werd in stijl én in het Frans geopend door monsieur Van Hoof, onze rector, die op geheel eigen wijze de dag opende. Wat heerlijk: Frans leer je niet alleen, maar dóe je ook! Een mooie voorbereiding op de gezamenlijke Parijsreis in februari.