Ongewenst 2022 viert première met stormachtig applaus

Het bijzondere van de cabaretgroep Ongewenst is dat een nieuwe lichting leerlingen elk jaar opnieuw een totaaltheaterproductie, van scratch af aan, optuigt. Regie, tekstschrijverij, muziekkeuze en -uitvoering, choreografie, decor, geluids- en lichtplan: het is allemaal in eigen handen, en liefst -behalve docente Lisanne van den Heuvel- zónder leraren…. Eigenwijs en rebels, dat is wat al meer dan vijfendertig jaar de toon bepaalt. Ooit (das war einmal…) opgericht door oud-docent Hugo van Gendt, is Ongewenst tegenwoordig een profielwerkstuk, waarmee leerlingen hun kwaliteiten en bijzondere vaardigheden mogen tonen. Dit jaar wint, zo wil het verhaal, een bontgekleurd gezelschap de loterij. Dat levert een eh, bijzondere reis op: clashes, ontmoetingen, verrassende inzichten en ja, déja vu…..

De bezoekers die vanavond in de zaal waren, kregen een geoliede cast te zien die met vuur, humor, concentratie en een gezonde dosis blijheid en enthousiasme lieten zien dat het Coornhert ruimte geeft aan mensen die op het podium kunnen én willen schitteren. Zoals oprichter Hugo het ooit wilde. Zowel vóór als achter de schermen.

Het slotapplaus galmde nog lang na in de gangen van onze school. In de verte baste een hond. Nog twee avonden knallen!