Frans Osinga verzorgt actuele Coornhertlezing over Oekraïne in atrium

Dinsdagavond 24 mei had het Coornhert een bijzondere spreker in het eigen atrium. Een kleine honderd leerlingen, docenten, ouders en andere belangstellenden hoorden prof. Dr. Frans Osinga, hoogleraar Oorlogsstudies, een onderhoudend verhaal houden over de situatie rondom Oekraïne. En dat is hij gewend: de laatste maanden is Osinga de deskundige die in diverse talkshows spreekt over de situatie in Oekraïne. In de Coornhertlezing sprak hij over Poetins denk- en handelwijze, Zelensky’s strategie, reacties van de EU, Amerika en andere landen. Met name onze leerlingen, sowieso al politiek geïnteresseerd, stelden scherpe vragen, die Osinga met verve kon beantwoorden. De entreeopbrengst, een vrijwillige donatie van ieder, leverde een mooi bedrag op voor giro 555.