Nederlands: ook nuttig als je in journalistiek werkzaam wilt zijn!

Vrijdag 20 mei schoof NRC-journalist Philip de Witt Wijnen, bekend om zijn reportages en gevreesd voor zijn columns, aan in het atrium bij klas 5. Leerlingen konden horen en vragen over hoe je journalistiek bedrijft, hoe je gepaste afstand houdt van politici die je de hele week spreekt, hoe je je bronnen checkt om nepnieuws te voorkomen, over de inzet van Twitter, over de kracht van slim formuleren en allerlei anekdotes uit de praktijk van een journalist die ook nog eens oud-leerling is. De aanwezige leerlingen lieten zich enthousiast tot gesprek verleiden over allerlei interessante kwesties en bleven ook na afloop nog hangen met persoonlijke vragen. De Witt Wijnen was opgetogen over de belangstelling van onze leerlingen.