Schoolwerkbegeleiding en Doorwerkklas

Coornhert Tablab

Onder de naam Coornhert TabLab biedt het Coornhert Gymnasium begeleiding bij schoolwerk aan op maat. Leerlingen die hier baat bij hebben, kunnen dagelijks na schooltijd terecht bij het Coornhert TabLab, voor schoolwerkbegeleiding, doorwerkklas, ook wel huiswerkbegeleiding genoemd. Het Coornhert TabLab wordt aangestuurd door studiecoaches Krista Kooren en Sam Gerrits.

Het Coornhert TabLab is er voor die leerlingen die ondersteuning nodig hebben bij de aanpak van maak- en leerwerk. Ons doel is om leerlingen controle te laten krijgen over hun schoolwerk en hen op die manier te motiveren en enthousiasmeren voor school. De individuele begeleidingsbehoefte en persoonlijke ontwikkeling van de leerling staan in onze begeleiding centraal.

Openingstijden

Het Coornhert TabLab is van maandag tot en met vrijdag geopend van 15.00 tot 18.00 uur. Op de dagen dat er een proefwerkweek is of dat er om een andere reden met een aangepast lesrooster gewerkt wordt op het Coornhert Gymnasium, is het Coornhert Tablab op maandag tot en met vrijdag geopend van 13.00 uur tot 17.00 uur. In weekenden, vakanties en op feestdagen is het Coornhert TabLab gesloten.

Schoolwerkbegeleiding

Bij schoolwerkbegeleiding ligt de nadruk op het aanleren van studievaardigheden. In combinatie met intensieve begeleiding bij het maken en leren van schoolwerk, gaan we in kleine groepen van zes leerlingen aan de slag met ‘leren leren’. Leerlingen die zich aanmelden voor schoolwerkbegeleiding, melden zich aan voor drie of vier dagen in de week. Het doel van schoolwerkbegeleiding is om leerlingen in een korte periode zelfstandig te laten worden in het inzetten van verschillende leerstrategieën bij de aanpak van schoolwerk.

Doorwerkklas

Doorwerkklas is er voor die leerlingen die al zelfstandig zijn in het maken en leren van schoolwerk, maar die een stok achter de deur nodig hebben om het schoolwerk ook daadwerkelijk te doen. Leerlingen kunnen in de doorwerkklas direct uit school aan de slag met hun maak- en leerwerk, dat wekelijks met hen wordt ingepland. Daarnaast worden zij geholpen met inhoudelijke vragen over het schoolwerk. Doorwerkklas bieden wij aan in grotere groepen, waar leerlingen twee, drie of vier dagen in de week terecht kunnen.

Bijles

Het Coornhert Gymnasium heeft jaarlijks gemotiveerde bovenbouwleerlingen in huis die zich beschikbaar gesteld hebben om vakinhoudelijke bijles te geven aan onze onderbouwleerlingen. Tegen een klein tarief kan voor vakinhoudelijke bijles een koppeling plaatsvinden tussen een leerling uit onze bovenbouw en een leerling uit de onderbouw van onze school. Het Coornhert Gymnasium werkt daarnaast samen met TopTutors. TopTutors biedt vakinhoudelijke begeleiding aan voor leerlingen die moeite hebben met één of meerdere vakken. Vanwege het feit dat deze vakinhoudelijke begeleiding wordt gegeven door oud-leerlingen van het Coornhert is voor de bovenbouwleerlingen deze optie aan te raden. Klik hier voor de tarieven. Om uw kind aan te melden voor bijlessen van TopTutors, kunt u contact opnemen met Claire Ploum via claireploum@toptutors.nl.

Aanmelden Tablab

Om uw kind aan te melden bij het Coornhert TabLab, kunt u contact opnemen met Krista Kooren of Sam Gerrits door een e-mail te sturen naar tablabcoornhert@coornhert-gymnasium.nl. Klik hier voor de tarieven.